Followers Remaja Purba

Wednesday, June 10, 2020

Beroperasi Sepenuhnya


DAY 85 (10 Jun 2020 - Rabu)
Hari kelapan belas Syawal

Bermula hari ini 10 Jun 2020 hingga 31 Ogos 2020, Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) akan dikuatkuasakan bagi menggantikan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB). Banyak kelonggaran diberikan untuk menjalani aktiviti kehidupan seharian di samping mematuhi SOP secara berterusan.

Maka, tiada lagi kerja lima sejam sehari berselang hari dari tempat kerja aku yang mana semuanya beroperasi sepenuhnya sebagaimana lazim sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan.


Merujuk kepada perutusan khas daripada Perdana Menteri Malaysia, Ahad lepas (di SINI):

"Apa yang penting ialah kita semua mestilah bersedia untuk membudayakan kebiasaan baharu dalam kehidupan kita. Ya adakalanya kita merasakan sedikit sukar untuk mengamalkannya tetapi percayalah setiap kesukaran itu akan disusuli dengan kesenangan. Sepertimana firman Allah s.w.t dalam surah Al-Syarhu ayat 4 dan 5 yang bermaksud":

Maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan".

Apa yang kita lalui hari ini adalah untuk kebaikan pada masa hadapan. #KitaJagaKita jangan pentingkan diri sendiri. Andai bergejala, duduklah di rumah ontok-ontok, jangan susahkan orang lain.

#KisahKita: ...

2 comments:

  1. Pejabat dana mulai 15hb kerja seperti biasa, balik masa flexi

    ReplyDelete
  2. Harap semua dapat patuhi sop. Kita jaga kita.. tak sabar nak ke sana ke sini macamdulu

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...