Followers Remaja Purba

Monday, February 3, 2020

Pengurangan Kadar Tol sebanyak 18 peratus


Kisah pagi tadi:
Berseorangan sambil melayan lagu kegemaran ketika memandu menuju ke 60 km jauhnya, melalui lebuhraya pastinya. Tiada perkara pelik berlaku sepanjang perjalanan tersebut.

Cuma.. rasa pelik + hairan aku kenapa amaun pembayaran melalui tol pagi tadi kelihatan lain macam. Rupanya-rupanya ada pengurangan 18 peratus kadar tol Lebuhraya Plus Malaysia Bhd. (PLUS) yang berkuatkuasa 1 Februari 2020; aku je yang tak ambil tahu sebenarnya.

Bila aku tanya pada en. Google, Menteri Kewangan, Lin Guang Eng dalam satu kenyataan:
Pengurangan kadar tol Lebuhraya Plus Malaysia Bhd. (PLUS) sebanyak 18 peratus tersebut diberikan kepada kenderaan penumpang, bas dan teksi bagi lebuhraya Utara Selatan termasuk:
  • Lebuhraya Baru Lembah Kelang (NKVE)
  • Lebuhraya Seremban-Port Dickson (SPDH)
  • Lebuhraya Utara-Selatan Lingkaran Tengah (ELITE)
  • Lebuhraya Laluan Kedua Malaysia-Singapura (LINKEDUA)
  • Lebuhraya Pantai Timur Fasa 2 (LPT 2)
  • Lebuhraya Butterworth-Kulim (BKE)
  • Jambatan Pulau Pinang

DAN..
Aku anggap ia sebagai hadiah belated birthday buat aku.

Satu perkataan dari aku..
LEGA..

#KisahKita: Alhamdulillah..

5 comments:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...