Followers Remaja Purba

Friday, December 27, 2019

Kau buang Kucing tempang tu 😤😠


Sesi luahan perasaan.. 😡
Tak patut sungguh..!
Kenapa ia diperlakukan sedemikian rupa..?
Kejamnya kau.. 😭

Kisah lewat petang kelmarin:
Tersentak aku bila adik aku bagitahu kucing kaki sakit itu a.k.a Black Panther dah dibuang ke taman berhampiran.

Terus mencanak naik aliran adrenalin aku dek berita tersebut. Allahuakbar.. kenapalah kau kejam sangat hingga kau berbuat demikian. Walau ia hanya kucing gelandangan, itu tak bermakna kau boleh memperlakukan ia sesuka hati.

Kau tahu tak..
Kami tak pernah mengambil ia sebagai 'anak angkat', hanya mampu memberikan ia makan sama seperti si Oyen. Si kucing bernama Black Panther (muka ia seiras dengan Pink Panther) Alhamdullilah mendengar kata. Tak berbuat sesuka hati di dalam rumah kami.

TAPI..
Kau buang ia..!!
Atas alasan kucing tersebut kencing merata di dalam rumah kau. Kau tahu tak 🤔, ia tak pernah nak berbuat demikian di dalam rumah kami. Alhamdulillah.

Kau tahu tak..? Kucing kau yang kerap masuk rumah aku kencing merata. Memang aku marah tapi tidaklah sampai di hati nak buang ia walau aku kerap mengatakan nak hantar ia ke tempat lain; alih-alih kau pulak yang buang Black Panther tu.

Sekarang ni, dak Nuha merengek minta aku cari semula Black Panther. Dekat mana nak aku cari ia? Dahlah kucing tersebut mengharap ehsan dari kami, kenapalahhhhhh kau kejam sangat? ☹

Malam kejadian, memang aku marah 😡😠. Aku rasa kau mesti dengar apa yang aku bebelkan/marahkan sebab suara aku memang kuat waktu itu.

DAN..
Perasaan hormat ke atas diri kau kini menjadi senipis kulit bawang. Jangan sampai aku hilang sabar hingga aku buat aduan terhadap haiwan kau itu

StatusHati: aarrgghhhhh... aku marah ni..

2 comments:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...