Followers Remaja Purba

Friday, December 13, 2019

EH! Kecam orang lain sendiri tak nak ubah.. EH!


'Orang yang mengumpat sebenarnya dia bagi pahala percuma kepada orang yang diumpatnya dan sewajarnya orang yang jadi mangsa umpatan itu mengucapkan terima kasih kepada si pengumpat itu..'
- Jadi.. terima kasihlah ye 😊

Diam aku tak bermakna aku kalah..
Diam aku tak bermakna aku salah..

You're so babyish..
'If you can control your anger, you can control your tongue.'
Think before doing something wild.


Nah.. bagi hadam dalam hati kau itu..
sumber en. youtube

Zizi Kirana - EH

( * )*
Sendiri mau ingat, rambut sendiri sikat
Kusut lama tak sihat, bagaimana dengan kamu?
Sendiri boleh kira, meroyan itu gila
Tanya diri sampai bila, nak jaga tepi kain aku?

(1)
Sakit hati semua nak luah
Banyak sudu sampai tak cukup kuah
Hati hitam boleh tutup dengan jubah
Kecam orang lain sendiri tak nak ubah

Eh (7x)

Mari Mari membawang, pasang telinga pasang
Kau ada citer aku ada citer, mari kita berdagang
Asah asah lidah, usah susah natijah
Bukak tutup telinga mulut ... Eh! Kita hebahkan ghibah
Zizi itu zizi ini, dulu suka sekarang benci
Makin banyak kena lanyak, bila zizi keluar tv

Beras dapur engkau takkan jadi nasi aku
Jadi iri hati engkau bukan sakit hati aku

(Ulang 1)

Mari kita kecam, cerita hangat semalam
Si dia tu si dia ni si fulan, resam kita lepaskan geram
Bisik bisik bisik, bukan sikit sikit
Tak payah risik risik, kisah kelambu terkeluar bilik

Dia ini dia itu, takde segan hilang silu
Yang ni bini skandal situ, yang tu putus haru biru

Suruh laki engkau tolong jangan follow aku. Kenapa?
Sebab tu laki engkau itu bukan jodoh aku

(ulang * )*
(ulang 1)

Zizi masih kat sini, masih lagi berdiri
Masih cukup rezeki, jemput makan hati
Tak cukup asam garam, kau masih tak tenteram
Tak tahan tengok pejam, kalau hasad sila kecam

Kecam kecam.. kecam sampai lebam
Kita kecam.. kecam kecam sampai lebam
Kita kutuk.. kutuk kutuk kutuk sampai besok
Kita kutuk.. kutuk kutuk sampai besok

(ulang 1)


StatusHati: Practice staying calm when the worst happens..

8 comments:

Anum said...

singgah jumaat
happy weekend

PeRdU cINta said...

Kumpul pahala dalam senyap.

Warisan Petani said...

Owhh lagu rupanya

Kancil 8349 said...

kena latih hati supaya ingat semua ujian daripada Allah. Untuk diri pengumpat dan diri yang kena umpat. Kita yang kena umpat memang sakit hati tapi bila kita berdoa agar si pengumpat berubah ia satu kelegaan bagi kita. Semoga kita terhindar dari sifat - sifat sebegini.

Azhafizah MN said...

Ehhh sangat ni. Kita doakan yang baik-baik. InshaAllah semuanya baik baik je :)

norhidana said...

sabar kak... biasalah kita ni orang ramai peminat heheheh

mamapp said...

Wow lagu baru ye

Umi Nazrah said...

Banyakkan bersabar, inshaAllah pasti ada ganjaran sebaiknya 😊

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...