Followers Remaja Purba

Monday, October 22, 2018

Filem PASKAL Inspirasi dari kisah besar


Dari mula Filem Paskal ini di ditayangkan di pawagam, aku mencuba mencari masa yang sesuai untuk menontonnya ditambah dengan rengekan dak Kakak dan dak Adik tiap kali membuat lintas hormat di depan, GSC, Setia City Mall.

Akhirnya, 9:20 malam, 21 Oktober 2018 (Ahad) aku berjaya jejakkan kaki menontonnya di pawagam. Walau masa tak sesuai tapi atas persetujuan en. Hubby, aku terus membeli secara online tanpa pengetahuan anak-anak.

'Ibu.. kita nak tengok Venom ye ibu?' Bila tahu arah tujuan.
Hailaa.. anak. Dah berubah selera pulak rupanya. 

'Ala.. ingat Venom, tapi takpelah ibu. Lain kali kita tengok Venom pulak ek.' Itu reaksi dak Kakak bila aku tunjukkan filem apa yang akan ditonton.

#PenemanSepanjangHayat aku tak tidur sepanjang filem ini ditayangkan dan ini menandakan filem tersebut tak bosan dan sangat menarik ditonton. RM10 Juta kos filem ini, rugi tidur dalam panggung beb!

Sumber en. Google


Thumb up..! Buat semua yang menjayakan filem PASKAL ini. Memang terbaik.. dan adakah akan ada sekuelnya nanti..?

Aku sememangnya sangat suka dengan filem ini. Tak puas menonton rasanya malam tadi dek diganggu dengan kerenah dak Nuha. Biasalah ragam anak kan. eemm.. macam nak goda en. Hubby pergi tonton lagi je rasanya.. 



Sedikit mengenai PASKAL:
Pasukan Khas Laut  (Jawi: ڤاسوكن خاص لاوت) atau nama singkatannya PASKAL merupakan pasukan elit dari Tentera Laut Diraja Malaysia. Unit ini juga yang diperkatakan sebagai antara 3 pasukan elit terbaik di Malaysia (Grup Gerak Khas, Pasukan Khas Laut, Pasukan Khas Udara) kerana terkenal dengan sistem persenjataan, taktikal dan kelengkapan yang jauh lebih moden di bawah Angkatan Tentera Malaysia ini memulakan operasinya pada 1 Oktober 1980 di kawasan perairan Malaysia dan menjalankan 3 cabang operasi meliputi darat, laut dan udara.

Maklumat lanjut boleh didapati di SINI.



StatusHati: Terasa meremang dengan 'Kita Sentiasa Terbaik'.


1 comment:

AisNy said...

Yup, teman setuju sangat dengan tuan admin... memang filem PASKAL nie antara yang terbaik dalam classnya untuk tahun nie... thumb up juga tuan producer and para pelakon...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...