Followers Remaja Purba

Friday, August 3, 2018

Di Sebalik Tabir Majlis Perkahwinan Adik Sepupu



Majlis Perkahwinan adik sepupu aku, Nurul Hidayah Zainuddin bersama pilihan hati Muhammad Hanafie Rezuan di SINI..

Turut sama menyibukkan diri..


Dak Adik merengek nak handphone ler tu..


Kari Kepala Ikan
Atas permintaan.. ChefHubby yang kena masak..


Kali pertama ChefHubby mesin kelapa.. 


dak Nuha bersama bapa saudara aku - my Pakcu..


Ini pula untuk apa..??




Semua hiasan di atas adalah untuk menu makan beradab pengantin di SINI..


Lemang pun ada..
Majlis Perkahwinan + Sambutan Aidilfitri.. 2 in 1..


Sedihnya aku tak rasa pun lemang yang dah siap masak tu sebab dok kalut ke hulu ke hilir. Entah apa yang aku sibukkan pun aku tak tahu.. hahaha.. dan frust sekejap dek baju-baju yang aku bawa dari rumah yang dah siap bergosok konon nak pakai waktu kenduri habis berbau asap sebab disimpan dalam bilik berdekatan tempat masak lemang tersebut. Jangan kata baju aku, baju anak-anak dara aku pun sama. Takde pilihan, lepas kenduri hantar dobi cuci semula.


Tenaga pakar ini diperlukan di bahagian memasak..


Adik sepupu dan anak buah sama besar je dorang ni..

Aku..?
Semua tak bagi aku beraksi lasak.. tak nak pinggang aku cedera..


Cucu-cucu sebelah bapa saudara aku..


Dorang berdua ni nampak seiras kan..




Terima kasih buat mereka kerana bertungkus-lumus mencuci apa saja yang diserahkan kepada mereka. Bukan setakat basah dek air basuhan kat situ tapi juga basah dek hujan yang turun sepanjang Majlis Perkahwinan adik sepupu aku di Masjid Tanah, Melaka.


Motif..?


Alhamdulillah..
Selesai sudah Majlis Perkahwinan anak sulung mak saudara aku di Masjid Tanah pada 9 Syawal 1439H yang lepas bersamaan 23 Jun 2018, hari Sabtu. Lepas kenduri biasanya adalah masa mengerah tenaga pengantin - cuci periuk belanga + mengemas dekat belakang tu.



StatusHati: Rindu nak balik kampung..



1 comment:

Farhana Jafri said...

wahhhh bestnya makan kari kepala ikan!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...