Followers Remaja Purba

Monday, July 31, 2017

Kalau nak ikutkan perangai Syaitan Laknatullah..


Pengalaman mematangkan fikiran tapi ada yang tak matang dalam tindakan..

Aku perhatikan je..
Kalau orang lain punya hal bukan main lagi kau maju ke depan.. seolah-olah kaulah paling hebat dalam menyelesaikan masalah.. tapi apa yang aku nampak hanyalah menambah masalah.


Ni.. Mai aku nak cakap sikit.. jaga sikit perangai kau tu.
Aku sikit pun takde hal dengan kau.. dah kenapa kau pulak yang over gedik lebih. Kalau tak puas hati mai datang berdepan cakap depan aku. Jangan hanya berani gedik belakang aku. Kalau aku salah.. takpe.. aku sendiri akan mengaku tapi satu je nasihat aku sebelum kau nak up kisah itu ini dalam mana-mana media sosial; jaga dulu kain sendiri.. jahit dulu mana-mana bahagian yang koyak sebelum nak tolong jagakan kain orang lain.


Aku malas nak bising-bising sebab ada hati yang perlu aku jaga..
Kalau nak ikutkan perangai Syaitan Laknatullah tu.. aku dah ambush kau dah. Memang terang, nyata dan jelas kekecohannya nanti. Belum pernah dalam sejarah aku mengamuk.. kau nak tengok ke..?


Ni sekali lagi aku nak ingatkan.. jangan nak cuba-cuba jolok sarang tebuan yang manis mewangi ni. Takut nanti bengkak lebam dikerjakan dek tebuan tu. 


Lah.. Kau terasa..? Chill lah.. Aku tak sebut pun nama sesiapa dalam ni. Aku tak main tuju-tuju ni. Kalau aku nak, aku terus jumpa tak pandang belakang dah. Buat apa nak main 'lempar batu sembunyi tangan' kan..



StatusHati: Jangan dilayan titik-titik hitam yang cuba mengganggu rutin harian..



5 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Sabar je jalan yg terbaik kan aiza..
Nanti bertambah pulak titik hitam tu..
Tu yg CH malas nak layan org yg lempar batu sembunyi tangan ni..
Doakan semoga diberikan hidayah..

norhidana miswan said...

serius marah sgt nih kak...

dulik kan je kak, org tu msti peminat akak... tp jns malu nk ngaku

Ann Ishak said...

go aiza go powergirl :D

mamapp said...

Abaikan unsur negative list jgn buatkan ia affecting hidup kita

makchaq said...

Sabar....
Jangan marah2 nanti cepat tua..😬

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...