Followers Remaja Purba

Wednesday, February 26, 2014

Apa patut dibuat bila tiba-tiba terlewat bangun..




Aktiviti ketika berhadapan jalanraya yang sesak di pagi hari..



  • Bila tersedar dan tengok pulak dah lewat.. jangan terus bangun dari katil/tilam bagi mengelakkan jantung terkejut dan terpaksa bekerja keras dari biasa.. 
  • Tapi pagi tadi sebab terkejut tengok dah lewat.. apalagi.. 'berkejaran buat senaman ringkas' aku kat dalam rumah..
  • Tu yang buat jantung aku berdegup kencang lebih dari biasa gara-gara terlewat bangun..
  • Bila dah sedar diri sikit.. baru aku cuba untuk cool dan buat kerja seperti biasa.. kalau kelam-kabut sekalipun bukan boleh buat apa.. tarik nafas.. hembus nafas.. rileks je..
  • Tak perlu nak tergesa-gesa.. bukan boleh pandu kereta lelaju pun, jalan dah sah confirm sesak.
  • Hubby pun tak bagi aku bawak awek hubby nanti aku lupa diri.. makanya cikputih menemani aku pagi tadi..
  • Dan aku selamat sampai office tanpa sebarang masalah.. Alhamdulillah..





psstt: Moga musim panas ini cepatlah sampai ke penghujung agar tiada catuan air dilaksanakan di beberapa kawasan di Negeri Selangor..




28 comments:

  1. area PJ klu lmbt sket jee kompom jem giler laaa...tu pasai klu i g PPUM rela lg naik motor...hehehe..

    ReplyDelete
  2. Kesiangan gak pagi ni. Nasib ngam2 sampai office.

    ReplyDelete
  3. ramai kesiangan ke ari ni ya... esok ganti k..bangun lagi awaiii..

    ReplyDelete
  4. Terkejut jantung pepagi kena kerja keras ye. Nasib ingat utk cool-down.

    ReplyDelete
  5. hihi..selalu juga terlewat bangun ni..mmg kelam kabut klu sy...tapi buat2 lah jugak cool bila dah smpai opis...haha

    ReplyDelete
  6. Rietta pown klu terlewat...buat senam robik jugak dalam umah...hehehe...

    ReplyDelete
  7. queen kalau dah lambat mmg rilek jer.. dah tentu lambat mls nk kocoh2 nnt masalah lain plak dtg.. hehehe

    Alhamdulillah selamat sampai opis walau lambat ye x?

    ReplyDelete
  8. Makchaq pernah jugak terlambat bangun.. tapi sebab ofis dekat.. ok la jugak, walaupun bila lambat sikit jemnya sangat mencabar...

    ReplyDelete
  9. bangun 5.30 pun dh rasa lamabt sgt bangun..

    suri aje..saya ni

    ReplyDelete
  10. kalau terlewat..saya suka buat kerja lambat2..sebab strees kan? lepas tu apply 1/2 day terus :D

    ReplyDelete
  11. Memang kena buat rileks walaupun terkejut aiza... akak bila dah lewat set dalam kepala... selaju mana buat kerja pun dah lewat.. jangan terkejar-kejar nanti benda lain pulak jadinya kan :)

    ReplyDelete
  12. risau dengan catuan air juga.. semoga hujan turun segera..

    ReplyDelete
  13. biase kalo dah lambat izwa lenggang kangkung je..hehehe..

    ReplyDelete
  14. kalau lewat ke tempat keje, bagi je alasan 'traffic jem' .. hehe

    ReplyDelete
  15. meh saya ajar satu trick..

    gi klinik..
    mintak time slip..

    hahahahaha

    ReplyDelete
  16. Daddy Ziyyad:
    kihkihkih.. tak pernah saya buat macam tu kalau betul2 saya memang tak sihat dan perlu ke klinik tapi tak mustahil ada yang buat macam tu..

    lagi satu.. saya pernah call klinik untuk dapatkan kepastian sama ada betul atau tak staff ni pergi klinik atas urusan apa.. hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  17. kita jenis suka tangguh2..tangguh. jap lagi2..jap lagi sedar2 dah lewat. kadang pas subuh boleh lg tdo jap.

    ReplyDelete
  18. kita jenis suka tangguh2..tangguh. jap lagi2..jap lagi sedar2 dah lewat. kadang pas subuh boleh lg tdo jap.

    ReplyDelete
  19. slm singgah ptg smbl dtg membaca !

    ReplyDelete
  20. saya baru nak cadang.
    Dr DaddyZZZ dah cadangkan..

    Cadangan disokong!!

    ReplyDelete
  21. hahahha.... kadang lwt nyer tak banyak 10minit je tp rasa cam dh lwt sejam

    ReplyDelete
  22. Kalau dah lambat, kita doa2 dan redah ajelah hehehe

    ReplyDelete
  23. Betul tuh. Jantung kita tak boleh selalu terkejut. Nanti rosak.

    ReplyDelete
  24. aah kalau terlambatbangun tuk keja mmg jantung laju jer bergerak..banyaklah nanti yg akan terlupa dek kelam kabut..silap2 aribulan boleh tambah lg mslh...huhuh

    ReplyDelete
  25. jb pun sama daaa... depan rumah nak hantar anak je dah jem... belum masuk highway

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...