Thursday, May 31, 2012

DariNYA kita datang.. KepadaNYA kita kembali..

إنّا لله وإنّا إليه راجعون

"sesungguhnya kita semua adalah milik Allah dan kita akan kembali kepadaNYA."


Nenek sebelah ayah aku telah pergi buat selama-lamanya petang tadi.. Panggilan telefon dari ayah mengesahkan..


Sekarang ayah on the way balik kampung.. Ayah berharap aku pun turut sama dapat balik..

TAPI.. aku serba-salah sekarang ni.. sebab dah tentu aku kena tunggu hubby balik dari Terengganu.. Aku pulak masih dalam pantang..



psstt: Aku dah jadi cucu yatim piatu..


psstt lagi: Harap-harap aku sempatlah jumpa arwah..


last psstt: Hubby sms mintak aku standby..

Betul.. Gambar ni aku tak curik..

Malam tadi..

Dah penat main kat taman malam tadi, nilah hasilnya.. air sorang sebungkus + mee kari..



Dak Adik sedang suap dak Kakak sambil cakap.. 'Ibu, janganlah amik gambar adik..'



Itu baru berdua.. cuba bayangkan kalau bertiga..


...

....

.....

......

.......






Inilah dia.. dak Kakak.. dak Adik dan dak Nuha..





psstt: Panggilan dak Adik tu bila nak tukar jadi dak Abang ek..?


psstt lagi: Mengantuk tak cukup tidur..


last psstt: Budak office tak sabar nak jumpa dak Nuha..

Wednesday, May 30, 2012

Cuasa, Suhu, Suasana..

CUACA:
Aku ingatkan baru pukul 7 am, sekali tengok jam.. rupa-rupanya dekat pukul 9 am.. yang buat gelap tu sebenarnya kat luar hujan..

Dak Kakak tanya.. 'Ibu, kat luar hujan ke..?' Aku dengan yakinnya bagitau, bukanler, kan bunyi aircond tu.. Sekali dak Kakak dengan tak puas hatinya selak langsir.. 'Ibu, hujanlah..'.. Boleh tahanler lebatnya..


SUHU:
Sejuk dari biasa.. mana taknya kat luar hujan, aku pulak pasang aircond, tak cukup aircond kipas lagi.. fuh.. mana tak melambung mencanak bil api.. Tapi camne panas atau sejuk sekalipun, aku dan dak Nuha tetap mandi air panas.. kihkihkih.. Kalau nak dibandingkan dengan dak Kakak dan dak Adik, dak Nuha ni 'dimanjakan'..

Dulu dak Kakak dengan dak Adik 2 minggu pertama je mandi air panas, pastu takde dah.. Menangis kena air sejuk tu biasalah tapi sekejap je.. pastu ok dah.. cuma dak Nuha ni, confirm lepas habis 44 hari nanti baru mandi air sejuk.. suara dia pun boleh tahan.. (jam loceng aku ni..)


SUASANA:
Waktu pagi cenggini dah tentulah sunyi, nak pulak hujan lebat kat luar, rasa malas je turun dari katil.. wah.. pecah rahsia.. celik mata terus hadap lappy.. apapun tak boleh mak budak ni.. hahaha..


Ok, aku nak stop dulu kat sini, nak mandikan dak Nuha bagi wangi nanti korang boleh peluk cium dia.. Aku pulak lepas tu macam biasa.. lepas selesai rutin harian baru aku picit tekan balik lappy ni..





psstt: Hujan pagi rasa liat je nak bangun, kalau hujan petang..?


psstt lagi: Tengok dak Nuha takde pape, maka.. nanti nak makan lagilah kari daging..


last psstt: Ok.. confirm aku stop dulu kat sini..

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...