Followers Remaja Purba

Thursday, September 7, 2023

Jangan Mudah Menerima Seseorang Dalam Media Sosial


7 September 2023 - Khamis

Aku..?
Kadang terfikir, perlukan aku menerima mereka yang mengenali diri aku di dalam socmed dari kalangan kawan sekolah mahu pun tempat kerja.

Perkara yang telah terjadi pada lima tahun lepaslah menyebabkan aku 'menolak' sebahagian dari mereka yang ada di dalam socmed friend list aku. Seperti seorang dari friend list aku ni - 'lepas dah kecilkan circle, aku lagi aman. Kawan tak ramai tapi aku tenang dan bahagia'.

Dengan izin dari pemilik..
Biar tak ramai kawan, hati tak kecewa, jiwa tak merana.


Kecewa itu ada tapi sekiranya dilayan boleh meninggalkan kesan 'benci' dalam hati.


'Don't Trust Anyone.'
di SINI..


Tiada ketenangan sebaliknya aku rasa ketegangan semata. Tiada rasa privacy bila hak peribadi dicerobohi..! - di SINI..

Walaupun berat untuk aku lakukan pada awalnya tapi itulah pengakhirannya dan pengajaran terbaik bagi aku - 'jangan mudah menerima seseorang dalam dunia mayamu.' - di SINI..

#RemajaPurba: ...

1 comment:

  1. sy pun dah kurangkan bil rakan FB. dulu samapi maks 5K...skrg tinggal 4600....mmg nak kurangkan lg sampai 3K je.

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...