Followers Remaja Purba

Wednesday, March 15, 2023

Boleh Putus Silaturrahim..!


HUTANG.. 
Dah pinjam kan.. 
Bila mintak terus koma, buat² lupa. 

Pasal duit jangan memain, boleh putus silaturrahim beb.


Sumber en. Twitter


Aku tidaklah sekejam Ah Long walau pun aku kaklong kawasan. Walau bukan beribu kau pinjam tapi secara asasnya 'kalau dah pinjam, kenalah bayar balik'. Jangan jadi seperti tebu, hanya manis ditepian bibir. 

Sebagai contoh tweet di atas, 'cepat pelupa agaknya..' Takkan setiap bulan nak kena ingatkan. Nanti kau pulak yang marah. Eh!Kejap, siapa pinjam dari siapa sebenarnya.

Aku..?
'Jangan buka aib sendiri di socmed'. Pesan en. Hubby. Sehabis halus aku cuba sampaikan tapi dalam halus tu kau pula ambil kesempatan. Agaknya kalau kalau aku ni Ah Long, boleh putus silaturrahim..!

#RemajaPurba: Apa itu Ah Long? - carian dari SINI..

No comments:

Post a Comment

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...