Followers Remaja Purba

Monday, September 6, 2021

Buah Cinderella


Ni namanya buah Cinderella.

Bukan sejenis sayuran yang disukai oleh anak-anak tapi menjadi pilihan aku sejak dari zaman Budak Purba lagi.

Kali ni menu makan tengahari kami:
Nasi kukus
Labu masak lemak putih
Sambal sardin
Ikan masin goreng (punca utama makan bertambah)
Petai jeruk
Air cincau (menu kegemaran di bulan puasa)

Alhamdulillah dengan rezeki dariNYA.

#RemajaPurba: ...

9 comments:

Warisan Petani said...

Ingatkan ada jenis buah-buahan baharu
Buah labu rupanya

Bola Katok said...

Buat pengat labu memang sedap.

babYpose said...

Haha gelak besar tau, buah cinderella, betul tu jadi kereta kuda, ha kuda-kudanya pula di panggil...hehe..

Sedap tu ada petai..

Azian Elias said...

masak lemak padan dgn sambal sardine. ya allahhh.. sedappp

Syaz Rahim said...

labu rupanya hehe

A m m i said...

ahhahahha..gigih click kat entry nak tengok apa rupa buah cindereralla ni... ayohaiii

Azian Elias said...

rasa mcm pernah comment on this post. tp bila ke sini kok tak de ek..

norhidana said...

Puas ku pikir Pa benda buah cinderella kak... rupanya hahahhah ngekek aku gelak

uncle gedek said...

Uish! Uncle pun suka ni.... Masak lemak!

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...