Followers Remaja Purba

Sunday, September 15, 2019

Keaiban suami


Seorang suami hanya nampak pada bahagian depan di dalam cermin tetapi keaiban suami tidak nampak pada bahagian belakang; yang nampak keaiban suami adalah isteri.

Isteri tegurlah keaiban suami dan janganlah anggap bahawa teguran itu menyakitkan hati suami dan suami jangan sesekali menganggap isteri membantah suami.

Sepatutnya isteri yang paling baik adalah orang yang menasihati suaminya dan suami yang paling baik adalah menjadikan nasihat isteri sebagai satu pedoman.

Tegurlah daripada hati yang ikhlas. Jangan tegur kerana benci dan jangan tegur kerana dendam. Bila kita tegur dari hati, InsyaAllah ia akan jatuh ke dalam hati suami.

InsyaAllah..

#SuamiSoleh
#KalauDahJodoh
#UstazKazimElias

StatusHati: Aku masih di sini..

4 comments:

  1. betul tu sis. saya ni belum berkahwin tapi saya faham sangat ni sis.

    by the way, if you dont mind boleh tak pergi blog saya, unfollow blog saya lepastu follow balik? sebab saya tukar link blog baru. takut tak masuk dalam reading list. thankyou in advance. if awak tak kisah lah

    ReplyDelete
  2. Sembunyikan keaiban suami daripada khalayak

    ReplyDelete
  3. betul tuh kak... cuma isteri yg lebih tahu pasal suami dalam dan luaran, teguran secara baik jgn kita buka pula aib suami pada org lain

    ReplyDelete
  4. in shaa Allah.
    moga kita menjadi isteri yg baik sebegitu, kan :)

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...