Followers Remaja Purba

Tuesday, March 29, 2016

Satu percubaan berani..


Nak kata aku tak tahu memasak.. melampau namanya..
Aku sengaja tak nak mahirkan diri memasak..
Bukan malas cuma aku tak minat masak..
Kalau diberi pilihan antara memasak dan bermain futsal, aku lebih suka bermain futsal.. kihkihkih..
Tapi, berlainan dengan hubby..
Suka memasak dan suka mencuba resepi yang aku ambil dari en. Google..
Pada yang pernah merasa air tangan hubby mesti tau..

Ok, berbalik pada kisah memasak..
Minggu lepas, hubby belikan ikan bawal yang sederhana besar. Biasanya takde lain dah, memang kumandikan ikan tu dengan sambal je tapi ntah jin mana yang sampuk aku, resepi Ikan Masak Stim menjadi pilihan..


Tapi.. bahan pulak tak cukup..
Menggedik lagi mintak tolong dari hubby..


Sangat rare kalau aku yang siang ikan..


Siang ikan..?
Dulu ayah yang buat, sekarang hubby pulak..
Boleh je sebenarnya tapi hubby memang sedia maklum kerenah aku nan satu ni.. siang ikan..? Memang tak lah..
Sanggup aku pilih bahan mentah lain.. kehkehkeh..


Dipendekkan cerita..
Antara bahan-bahan yang diperlukan..
Beria mintak lemon dari hubby, sudahnya aku tak gunakan pun..


Percubaan berani.. hubby cakap.. miahahaha..
Pertama kali aku masak menu ni..
Kebiasaannya aku order je dari chef hubby..


Komen hubby.. ok, bolehlah cuma kurang garam..
Komen dak Kakak.. tak sedap..
Perghh... sentap mak nok..
Belum pernah anak cakap ibu masak tak sedap..
Memang jujur telus dak Kakak takde selindung berkias dah..

Lepas ni, cuba lagi..? Chef hubby jelah yang masak.. hahaha..
Tapi.. dalam tak sedap tu, habis jugak..
Memasing balik sekolah penat dan lapar.. apa yang dihidang itulah yang dorang kena makan.. apa yang penting, tiada istilah membazir selepas tu..



StatusHati: Serabut kurasakan..


16 comments:

  1. bertuahnya ada tukang siang...hehehe....rietta pown klu ikan biasanya beli mnta tlg org siang siap siap...tinggal blk bersihkan je...dah bli masak...

    ReplyDelete
  2. hehe..samelah kita..hubby lg terer masak~

    ReplyDelete
  3. akak kalau cik boss tolong siang ikan maka nye laju2 akak pensan bangun...pengsan bangun...hahaha....bukan sebab terharu ke hape...cuma mesti haku terkejut tengok ikan hancur di keje kan nye...hahaha...akak sejak dulu hingga kini tak suka makan ikan stim...penah sekali je cuba...not my taste kekdahnye...hehehe

    ReplyDelete
  4. akak saja usik tu sebenarnya air tangan ibu sgt sedap

    ReplyDelete
  5. hamboi komen kakak... luhur sangat ye hihi , kipidap ai...caiyok2 :)

    ReplyDelete
  6. komen jujur sangat tu kakak! kekeke..

    ReplyDelete
  7. kak menyentapkan mama yerk ha2...

    ReplyDelete
  8. Macam i plak suka mencuba..jadi tak jadi ada i keysah..tekak i yang nak makan..but selelunya x pernah x jadi..hehehehe

    ReplyDelete
  9. Err...itu masak stim atau rebus?
    Haha...

    ReplyDelete
  10. wahhh untungnya kalau hubby terror bab masak nie...

    ReplyDelete
  11. blogwalking kat sini...untung la kak hubby tolong siang ikan...hehehe

    ReplyDelete
  12. percubaan pertama .....lepas ni kena cuba lagi...mesti lebih sedap

    ReplyDelete
  13. Samalah kita kurang minat memasak.
    Mrs. A lebih suka main netball & bowling dari main masak-masak.

    ReplyDelete
  14. Untung akak husband akak suke masak..falsya nie mmg xde choice..suke xsuke masak pun kene jugak masak..kalau x mmg kurus la somi falsya..haahah

    ReplyDelete
  15. Tak pe... next time boleh cuba lagi... habis tu maknanya sedaplah! Yang penting kenyang... hehe

    ReplyDelete
  16. hadoi aiza. asben aida?
    hu hu hu dia kalu masak tu aida tgh demam ler tu.
    or aida keje.
    other than than, dia angkat tgn no no no..

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...