Followers Remaja Purba

Monday, March 7, 2016

Masalah pada Streamyx..


Gara-gara ada baki tunggakan belum dibayar..
Tiba-tiba aku tak boleh guna line internet di rumah..
Ish.. tak mungkin sebab talian telefon berfungsi dengan baik..
Cuba hubungi TM, dimaklumkan ada baki tunggakan belum dibayar..
Kalau kena sekat, mesti kedua-dua line aku tak boleh guna..
Takpelah.. salah aku.. bayar jelah kan..
Apa yang penting, aku dapat guna streamyx aku semula..
Bagi aku takde Astro takpe jangan takde internet.. mati kutu kat rumah..
Dalahlah line Maxis dalam rumah aku semput macam siput babi..

DAN.. akhirnya petang Jumaat lepas..
'Your Account has been reactivated. We appreciate your continous support.'

Tapi.. bila aku balik rumah dan cuba untuk gunakan streamyx seperti biasa.. nan hado.. tak dak line.. ggggrrrr...
Nak call TM, masa nilah dak Nuha merengek menangis..
Lepas dah layan seadanya kerenah dia, lewat petang tu aku hubungi TM..


Dengan telefon aku bermasalah..
Berbunyi krek.. krek.. kugagahkan untuk buat aduan mengenai line internet..
Operator TM sendiri cadang masukkan aduan mengenai telefonku yang bermasalah, mesti dia susah nak dengar suara aku sebab gangguan bunyi tersebut..


'We're trying our best to resolve the report within the next working day, subject to nature of the fault. we'll keep you updated. TQ.'

Hari Sabtu..
Alhamdulillah.. masalah selesai dengan pihak TM datang ke rumah..
Penukaran telefon dan wayar baru dibuat..
Ingatkan kena bayar rupanya penggantian telefon adalah percuma..
Tak pernah ku ambil tahu selama ni rupa-rupanya telefon boleh tukar secara percuma kerana warranty sepanjang hayat tetapi tidak modem.. kalau nak tukar kenalah bayar..


'Kak.. saya tukar telefon dan wayar baru ye.. sebab wayar ni dah lama sangat. Itu yang line internet akak selalu semput..'


Mesej dari TM pada tengahari Sabtu lepas..
'Restoration works for your service is in progress.'

'Bagaimanakah pengalaman anda dengan TM semasa kerja baikpulih kerosakan anda? Nilaikan antara skala 10 (Sangat Mudah) hingga 0 (Sukar). Taip skala [jarak] komen. Tk.'


Barulah boleh melayari internet dengan senang hati bersama anak-anak.. yeeaahaaaa...


StatusHati: aahhh.. lega..



7 comments:

  1. hehehehe itulah kak...wayar dh reput ptt lah dia bt hal heheheh...

    ReplyDelete
  2. Kakak tahu sebab jiran belakang rumah kakak kerja telekom
    Kalau ada apa-apa contact dia aje - senang.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulilah dah ok. Lepas ni boleh berinternet dengan aman.

    ReplyDelete
  4. Dah ok. Memaang benda tu percuma TM bagi akak.
    Harap lepas ni boleh berblog dengan aman.

    ReplyDelete
  5. Tak pernah guna streamyx di rumah..

    ReplyDelete
  6. hmmm sama la. streamyx semput.
    pasal wayar ekk? nanti aida nak inform asben.
    pasal telefon tu, aida x guna.
    and memang da rosak pun.
    ignore aje la sebab x guna.
    telefon rumah khas utk anak2 adalah henfon lama.
    mudah nak bawa ke mana-mana :)

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...