Followers Remaja Purba

Thursday, March 26, 2015

Hari ni hari Istimewa buat Mak..



Aku tak banyak kenangan indah bersama mak..
Dulu.. zaman sekolah.. dunia aku di kampung..
Sementara mak mencari rezeki di bandar..
Aku dan Adik lebih betah tinggal di kampung..
Sunyi.. aman.. tenang.. damai..

Tapi bila keadaan mak dan ayah dah stabil di bandar.. aku dan Adik dibawa pindah ke bandar..
Memang aku protes sebab lebih selesa tinggal dengan arwah wan berbanding dengan mak..
Sebab..
Mak aku garang.. tapi ayah aku tak.. hehehe..
Tapi itulah insan yang melahirkan aku dan Adik aku..



Hari ni hari istimewa buat mak..
Mak..
Selamat Hari Lahir Mak..
Moga Mak sihat dan kuat serta tabah dalam menjalani kehidupan seharian..
Maafkan along..
Ampunkan along..
Walau along jauh tapi tak bermakna along lupakan mak..
Masih ada sesuatu yang menghalang untuk along lebih kerap berjumpa dengan mak..
Sukarnya untuk berbicara di sini..



psstt: Al-Fatihah.. buat arwah atok yang meninggal dunia pada tarikh lahir mak aku..



13 comments:

  1. Selamat hari ulangtahun kelahiran buat mak Ina dan semoga roh Atok tenang di sana...

    ReplyDelete
  2. Happy birthday mak. Semoga diberikan kebahagiaan dan rahmat.
    Ai, pelan2 kayuh...janji sampai. Make sure sampai, ok.

    ReplyDelete
  3. selamat hari lahir buat Mak...moga diberkati Allah selalu...

    ReplyDelete
  4. selamat hari lahir buat Mak...moga diberkati Allah selalu...

    ReplyDelete
  5. Kiranya hari ini ada dua peringatan hari buat keluarga. Moga yg pergi tenang di sanaa dan buat mak sihat selalu...

    ReplyDelete
  6. selamat hari lahir mak cik,semoga panjang umur dan murah rezeki ^_^

    Jom Vote blog acik bagi msmw

    ReplyDelete
  7. semoga mak akak diberikan kesihatan yg baik n sentiasa dlm lindunganNya

    ReplyDelete
  8. Selamat hari lahir buat mak. Beruntunglah mereka yg masih ada mak untuk diucapkan ingatan...
    Dan semoga Atok berbahagia di dunia sana..

    ReplyDelete
  9. Sanah helwah bagi mak awak dan al-fatihah buat atuk awak..

    ReplyDelete
  10. Bila kita dah biasa dibesarkan oleh nenek kita akan rasa janggal kalau bersama ibu. Tp syurga kita asalnya tetap dibawah telapaknya

    ReplyDelete
  11. selamat hari lahir mak akak. moga sentiasa dalam keberkatanNya aminn

    hurmmm biasa bila tgk persekitaran anak yang tinggal dengan tok opah ni memang bila dah besar mcm janggal dengan parents sendiri. kira ada ramai kawan dlm situasi ni

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...