Followers Remaja Purba

Tuesday, May 27, 2014

Main burger-burger..?


Kelmarin hari Ahad..
Takde apa yang nak dibuat, 'homework' dah selesai. Sebelah petang lepas dah rileks santai, aku hantar anak buah hubby balik ke rumah mamanya.

 Sebelum tu, bawa dak Adik gunting rambut

Di rumah mySIL:
Bila dak Kakak, dak Adik dengan dak Nuha dah jumpa sepupu-sepapat dorang memang happeninglah rumah jadinya. Bergema satu rumah.

Dari ruang dapur aku dengar dorang berborak
A: Jom main burger-burger nak tak..?
B: Macam mana..?
C: Macam ni..
Lepas tu gegak-gempita rasanya.. 

Permainan dorang..
'main burger'burger'
Siapa jadi daging burger..
Siapa jadi roti burger..
Siapa jadi sos burger..
Dak Nuha dah standby nak makan burger..

Lepas tu tukar posisi pulak..
Kena dak Kakak atas sekali.. penyek yang kat bawah... hahaha..

Ok.. dah penat.. tukar game lain pulak..

Lepas penat main burger-burger, main nyorok-nyorok dalam rumah. Aku dengan mySIL gelakkan je. Bayangkan rumah bary belum ada barang, celah manalah dorang dapat menyorok tapi puaslah dorang petang tu. Lewat petang balik rumah - Final Piala Thomas pun aku tengok jeling je.

psstt: Esok cuti sekolah akan bermula dan aku pun turut bercuti sama untuk ke KLIA..

15 comments:

Tie HT said...

tu diaa
bertindan burger nya
hihi :)

Izwa Kamaruddin said...

hahahaha.....baru tauuuuu main burger burger!!

eMMe said...

tu dia burger nak daging bertingkek tingkek, heheee.. eh! pindah umah baru ke aiza? yeayyy...

faraherda.razalan said...

Jdj bdk2 best. X yah pening2 pala pk mslh donia! Hahaha!

Kakzakie Purvit said...

Kalau Nuha jadi daging berger pengsan! Jadi roti burger atas bolehlah best empok:)

yanamib said...

mmg havoc ni..huhu

HeNRieTTa JoSe said...

lahai...igtkan men masak masak byurger...hehehe.....

cuti ke KLIA? mcm nak bercuti jauh jer...hehehe...

Umm AA said...

main burger nie permain baru nie takder zaman kita kot..hehhee...dak nuhalah yg paling best dpt makan burger...ehheeh

Dr K said...

hahahahhaa..dak Nuha lah yg paling untung! Ini macam punya beger, kalah beger bakar ! :P

Dr K said...

hahahahhaa..dak Nuha lah yg paling untung! Ini macam punya beger, kalah beger bakar ! :P

JR said...

Sapa pula jadi tukang makan burger?? Kenyanglah tukang makan burger tu sebab dagingnya berlapis-lapis...

Dr Singa said...

hahhahaaa!!
kenyang lah Dak Nuha!!

ewanthology said...

berger special ada?

Aziela said...

Waaa...seronok pula nengoknya... Imagination yang bagus...hahahaha

OKje said...

Rumah kosong mmg bergema....
Oh gitu rupa main berger berger....yg bawah sekalilah teruk kena tindih hehe....Tau pulak dak Nuha tak mo main

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...