Followers Remaja Purba

Friday, October 21, 2022

Keputusan Lembaga Tatatertib buat 'cikgu Korea'


Kita sedia maklum berkenaan kes 'cikgu Korea' yang menjadi bualan hangat ketika ini. Alhamdulillah.. keputusan yang diadili memihak kepada beliau. Moga pihak berkenaan mengambil peluang melakukan sesuatu dalam usaha membangunkan sistem pendidikan negara ke arah yang lebih baik.


di SINI..


Bukan mudah untuk mengubah apa yang ada kerana melibatkan banyak pihak tetapi sekiranya yang 'banyak pihak' itu sama-sama berganding bahu bekerjasama, pasti akan membuahkan hasil yang lebih baik dan meninggalkan impak positif buat semua.

====================================

Memo Tunjuk Sebab

Aku pernah dapat memo kerana satu post di socmed berkenaan isu di tempat kerja. Isunya kecil je, takdelah sampai ke tahap dikenakan tindakan tatatertib. Terkejut sudah pasti tapi tetap ku jawab, sekadar memenuhi tuntutan yang diinginkan di dalam memo tersebut.

Mengaku salah..?
'Jangan dilawan cakap orang tua, nanti buruk kesannya'.

Jauh disudut hati, cukup setakat itu 'untuk kau kenali aku'. Sejak kes tu, aku nekad untuk unfriend semua. Biar ku humban jauh ke gaung sana kerana aku bukan sesiapa tapi yang bukan sesiapa inilah yang kena.

Aku pesan ni:
'Jangan dicari anak ikan, carilah mak Jerung. Baru boleh tahu sejauh mana performancenya'.
'Aku diam bukan bermakna aku kalah tapi aku loya sebenarnya'. 

#RemajaPurba: Terasa jantung ditusuk dengan isu ini.

No comments:

Post a Comment

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...