Followers Remaja Purba

Tuesday, December 14, 2021

Tergelincir dari landasan


Dengan lafaz بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ  aku kembali menulis di sini..

Alhamdulillah.. rutin harian kembali teratur seperti biasa selepas sedikit tergelincir dari landasan pada 02 Disember 2021 (Khamis) yang lepas.

Kejadian aku tidak sedarkan diri berlaku di tempat kerja ketika sedang menghadiri kursus. Tidaklah teruk tapi merisaukan banyak pihak, mengingatkan kembali kes pengsan hampir lima tahun lepas di tempat kerja yang lama.

Dari klinik, aku terus 'di bawa' ke hospital dalam keadaan separa sedar bagi mendapatkan rawatan lanjut. Pemeriksaan berkaitan ke atas diri aku dibuat + Alhamdulillah berada di paras normal. Juga merasalah drip sebotol air. 

Aku hanya sedar sepenuhnya bila dah berada di hospital. Waktu inilah baru aku rasa keletihan teramat seperti aku telah menggunakan tenaga ke paras maksimum.

Penutup tahun 2021..

Sepanjang menunggu proses rawatan tersebut, jawapan jujur pada soalan doktor yang bertugas, 'saya skip ubat'. Kursus back to back + penat sepanjang minggu tersebut turut menjadi penyumbang utama kejadian tersebut. 

Alhamdulillah.. hospital bukan tempat tidurku selepas doktor berpuas hati dengan keadaan diri aku dan seterusnya dibenarkan balik. Terima kasih pada semua yang membantu. Juga buat mySIL yang bawa balik anak-anak (en. Hubby bawa semua anak-anak waktu dihubungi oleh tempat kerjaku) bagi memberi ruang en. Hubby menemani aku sehingga proses di hospital selesai. Sayang ketat-ketat.

esoknya.. #RehatJe di rumah..

sambil menyiapkan 'diamond painting BTS' ni.. satu hobi baru aku ketika ini.

La ni..
Kembali bertugas seperti biasa.

#RemajaPurba: Cuti Persekolahan kini bermula..

3 comments:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...