Followers Remaja Purba

Friday, January 30, 2015

Mak Mertua kata aku mengandung..?



My MIL ada bagitahu yang aku mungkin mengandung..
Terkejut aku..
Itupun sebab hubby whatsapp aku..
Eh! Macam mana pulak my MIL tahu ni..
Sebelum isu ni makin besar, laju-laju aku whatsapps Mala, wife adik ipar..
Dak Mala mengiyakan yang MIL ada bercerita pasal isu tersebut..

Lagi menarik bila adik ipar siap kira jumlah semua anak buah yang ada untuk agihan duit raya nanti..
Wah.. hubby pun tak cakap apa.. seolah-olah mengiyakan..
Tak boleh jadi ni..
Terus bagitahu pada Mala keadaan sebenar..


Rupanya my MIL cerita berdasarkan teori beliau.. 
 
Aku dah jarang balik rumah beliau..
Yup.. ini aku akui..
Memang sejak awal tahun hari tu aku dah jarang balik kampung menjenguk FIL dan MIL..
Bila dah mula musim persekolahan ni, lagilah susah nak balik..
Serba salah aku.. 
Aku bagitahu sebab musim persekolahan dah bermula.. jadi masa yang ada agak terhad dan aku sendiri sibuk dengan rutin mingguan di rumah..


Tak nak bau dapur mak..
Kalau aku mengandung, dapur adalah kawasan larangan aku untuk 3 bulan pertama..
Memang aku tak boleh bau masakan.. lembik jadinya..
Aku bukanlah tak makan langsung tapi kalau pergi rumah MIL mesti hangus dietku..
Tapi biasanya aku makan je.. siap bersilat sudip senduk dengan hubby lagi kat dapur memasak..


Akhirnya terjawab sudah persoalan my MIL berkenaan status aku mengandung atau tidak..
Kesimpulannya di sini.. aku TIDAK mengandung..
Tak perlu buat pregnancy test.. rugi je sebab memang confirm tak mengandung..
Cukuplah buat masa ni.. buah hati yang ada.. Dak Kakak, dak Adik dan dak Nuha..
Inipun tak menang tangan aku nak uruskan..
Tambah lagi..? eeerrr... eeeemmm.. K.I.V dulu boleh..?



psstt: InsyaAllah.. weekend ni aku dah peruntukkan masa yang ada untuk balik kampung menjenguk ibubapa kedua-dua belah pihak..





16 comments:

  1. Bulan depan kalau lewat period, jgn lupa buat UPT

    keh keh keh

    ReplyDelete
  2. Agaknya terlalu rindu dengan Ai kot

    ReplyDelete
  3. pandai mak mertua Aiza buat andaian

    ReplyDelete
  4. SA baru nak cakap yeayyyy..rupanya tak ngandung....alorrrrr....

    ReplyDelete
  5. MIL tu suruh balik kg tu Aiza.. rindu dekat menantu dan anak cucu tu :)

    ReplyDelete
  6. tahniah..ucap awal-awal utk bulan depan...kekekekekkee...

    ReplyDelete
  7. kui3 camne kalu betul teori tuh kak? cane2?... itulah sebenarnye dia bg hint sbb lama tak dtg jenguk dia tuh

    ReplyDelete
  8. hehehheheh pandai MIL memujuk menantunya utk balik menjenguk ya...

    ReplyDelete
  9. MIL doakan yg baik.kena cepat proses ni.haha

    ReplyDelete
  10. hahaha.. kalau nk tambah lgi 1 pun apa salahnya.. hehehe..
    tambah anak xpe, jgn tambah bini.. yer dok..? hehehehe

    ReplyDelete
  11. nanti masin mulut dia insyaAllah ada la rezeki nanti

    ReplyDelete
  12. Kalau betul pun apa salahnya :) Mulanya ingat perkara yang sama juga tapi bila dah Aiza kata macam ni, nak juga tau ni kenapa dok letih semacam! Ke dah cerita tapi saya tak terbaca!

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...