Wednesday, December 8, 2010

Rawatan susulan di Klinik An-Nisa

Pagi tadi pergi ke Klinik An-Nisa untuk buka balutan kat kepala adik. Alhamdulillah luka nampak dah ok cuma doctor tampal semula ditempat luka tersebut. Lepas ni, sapu dengan minyak agar luka tu cepat sembuh. Selain dari tu, Ammar ok. Lasak macam biasa.


Nota:
aku dan hubby cuti hari ni
(send via Blueberry Cheese Cake)

Tuesday, December 7, 2010

Jatuh dalam bilik air

06 DISEMBER 2010 (Isnin)

Hari ni aku cuti. Plan asal nak ikut hubby pergi Sungai Petani tapi memandangkan tahap kepenatan aku masih belum beransur surut maka aku batalkan niat.

Tapi berlakunya kejadian adik jatuh dalam bilik air. Lepas mandikan adik, aku ambil tuala nak lapkan badan dia yang berdiri di luar pintu bilik air tapi bila aku pusing je aku cuma sempat dengar dia menangis kuat. Aku pulak boleh bebel lagi kat dia, tak nak dengar cakap ibu.

Masa tu aku tak perasan lagi, bila aku angkat baringkan atas katil, aku nampak kat tangan aku ada darah, terus check kepala adik. Terkejut! Panggil kakak minta tolong pegangkan kepala adik dengan tuala sementara aku pergi lari sekejap ke rumah atuk minta tolong.

Dalam keadaan kelam kabut tu, nasib baik boleh berfikir dengan betul. Sempatlah aku capai apa yang patut.

Atuk dan nenek teman hantar ke Klinik An-Nisa, Meru. Mula-mula adik ok lagi tak menangis dan takde muntah, bila sampai je dan terus bawa masuk ke dalam bilik rawatan, mulalah pitching high note dia. Alhamdulillah luka sikit je dan tak perlu jahit, doktor cuma tampal kemudian balut kepala adik. Lepas dah settle semuanya, baru aku call hubby bagitau. Lepas satu... satu.

Akhirnya adik jadi Hang Ammar sekejap.


Nota: Lega adik takde pape.

Bagan Serai dan Cameron Highlands

04 DISEMBER 2010 (Sabtu)

Pagi:
Konvoi ke Bagan Serai, 2 buah kereta je sebab malam tadi 5 buah kereta dah gerak dulu. Kesian kat anak-anak, pepagi dah kena mandi.


Lokasi: Parit Mentara, Perak




Petang:
Juga 2 buah kerete konvoi naik Cameron Highlands. Aku 'paksa' hubby naik Cameron. Tercapai juga hasrat walaupun kena balik Meru malam tu juga sebab malam esok hubby outstation.


Berlaku kesesakan jalanraya yang agak teruk, dekat 2 jam baru sampai Cameron Highlands (itupun kitorang potong Q... teruk di hon oleh pemandu kenderaan2 lain)


Kesian hubby penat memandu.

Rasanya pukul 8 baru sampai ke puncak. Dalam kepala aku macam-macam nak beli tapi disebabkan dah tersangkut dek kesesakan jalanraya, dapatlah shopping serba sikit. Perjalanan balik ke arah Tapah, aku yang pandu, bagi peluang hubby rehat sebelum dia ambil alih stereng kereta selepas Tapah.

Kitorang sampai rumah dekat pukul 2 pagi. Perjalanan yang memenatkan.

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...