Followers Remaja Purba

Tuesday, November 24, 2009

Balik Meru

22 NOVEMBER 2009 (Ahad)

Pagi:
Ikutkan hati malam nanti baru nak balik Meru tapi hubby pula nak pergi kenduri kahwin member dia maka kenalah balik awal.

Sempat singgah beli buah binjai/kemang - sekilo RM8.00, aku cuma ambil 2 biji pun dah RM4.00, hubby cakap makan habiskan jangan membazir mahal ni.


Hubby pun tak kenal buah ni malah tak tahu pun nak makannya macam mana


Tengahari selamat sampai rumah, nak pergi pula kenduri.

“ibu ni baru smpai rumah dah nak keluar balik, kakak nak tengok kartun pun tak dapat” dia pun dah pandai mengomel sekarang, macam ibu dia.



Petang/Malam:
Akibat dari kepenatan melampau hari ni, aku dengan anak-anak rehat je, hubby sibuk kat dapur mengerjakan ‘periuk kera’ yang kitorang ambil sikit kat rumah Pak Busu, masak pulut dalamnya.



periuk kera yang dah dibersihkan.


2 comments:

ceni therebeq said...

Kecik dedulu akak selalu gak makan buah binjal tu, masam tak hengat la rasa dia. Kalu byk sgt buah ni smpai tak termakan org kg akak buat jeruk jer...

Akak rasa skrg ni agak susah nak jumpa buah ni, mungkin spesis yg nak pupus kot.

aizamia3 said...

dulu masa kecik2 mmg biasa mkn buah binjai tu... sedap... ada yg masa ada yg manis... wat jeruk... aduiiyyyaaiii terliur lak... kat kg skrg nih tgh musim dia kut sbb kat tepi jln byk jual buah nih...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...