Followers Remaja Purba

Monday, October 21, 2019

@@@ Descendants Of The Sun - Korean Drama (2016)


'Gun are not like a dogs. They don't recognise their owners. If I shoot, you'll get shot.'

Drama Korea Descendants of The Sun yang berbentuk Romance, Melodrama, Action sebanyak 16 + 3 special episodes telah ditayangkan pada Februari 2016, boleh ditonton di SINI..

MAIN CAST:
Song Joong-ki as Captain Yoo Si-jin (a.k.a Big Boss)
Song Ye Kyo as Doctor Kang Mo-yeon (a.k.a Beauty)
Jin Goo as Sergeant Major Seo Dae-young (a.k.a Wolf)
Kim Ji-won as First Liutenant Yong Myung-ju


SYNOPSIS:
Yoo Si-jin (Song Jong-ki) is the captain of a South Korean Special Forces unit. He and his friend Master Sergeant Seo Dae-young (Jin Goo) are off-duty dan menjadi saksi apabila seorang lelaki dalam cubaan mencari sebuah motorsikal dan cuba menahannya. Pencuri tersebut, Kim Gi-bum (Kim Min-seok), tercedera semasa ditangkap dan telah dihantar ke hospital bagi mendapatkan rawatan. Dae-young menyedari telefon beliau telah dicuri oleh pencuri tersebut dan kembali ke hospital.

Ketika di bilik kecemasan, Si-jin bertemu Dr. Kang Mo-yeon (Song Hye-kyo) buat berjaya menarik perhatiannya. Mo-yeon menyangka Si-jin salah seorang dari geng pencuri tersebut disebalik nickname 'Big Boss' yang mana itu nama panggilan di dalam Unit. Dengan bantuan and army surgeon Yoon Myung-ju (Kim Ji-won), Si-jin berjaya membuktikan identiti sebenarnya.

Selepas kejadian tersebut, hubungan Si-jin dan Mo-yeon semakin erat tapi hubungan mereka terputus hubungan apabila Si-jin dipanggil bertugas untuk misi pengamanan di Iraq. Selebihnya di SINI..

Staff Sergeant Lim.. What is my motto? - Big Boss
'Go easy and all be well. Avoid hard work.'

What is hard work?
One, sending memorandums.
Two, sending memorandums.
Three, sending memorandums.


Episode 2

'I Believe that I fight for the peace and freedom of the land we live on.'

Final Episode





sumber en. Google


Hubungan di antara Song Joong-ki dan Song Ye Kyo semakin erat selepas itu hingga membawa ke alam perkahwinan namun perpisahan telah berlaku pada Julai 2019. Bertabahlah buat mereka, pasti ada hikmah disebalik semua yang berlaku.

StatusHati: Masih belum sembuh..

2 comments:

  1. Salam isnin. Singgah sini ye. Jom singgah dan komen di blog ibu lala

    ReplyDelete
  2. amboih layan movie romantik2 nih.... teringat masa tayang movie nih, feeling2 gitu kalau tengok, bila yang bab sedih siap nangis2 lagi

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...