Aku tak pernah ada koleksi tudung ni..
Jangan kata koleksi, nak sentuh pegang belek pun tak pernah lagi..
Kalau hubby tak suka, tak usahlah nak azan dekat telinga beliau merengek nak..
Menanah telinga dibuatnya nanti..
Tapi aku tertarik dengan komen di bawah ini.. yang aku ambil dari FB..
Komen satu:
Aku tertanya-tanya keistimewaan tudung ni.. sampai timbul obsession sedemikian rupa..
- Materialnya ringan ke? Umpama body aluminium binaan Lamborghini, sampai tak terasa disarung di kepala?
- Materialnya maha hebat ke? Ventilasi bersepadu dapat dicapai, sampai terasa sejuk kepala walaupun tudung disarung 24 jam tanpa buka?
- Kalis air kah ia? Sampai kalau hujan tak perlu berpayung.. hanya selamba melangkah dengan memakai tudung berkenaan?
- Sangat tahan lamakah? Sampaikan tak perlu beli tudung lain untuk 5 tahun berturut-turut punya raya puasa?
Komen dua:
Bersangka baik..
Mungkin pakcik makcik yang bersesak dalam video tu semuanya adalah pelakon extra yang dibayar untuk bersesak-sesak. Kemudian videonya di post ke FB supaya ramai haters boleh mengata sambil SHARE..
BOOM!! Free Marketing!! There's no such thing as bad marketing. Asal orang dengar atau nampak jenama kita, consider marketing kita tu dah berjayalah..
Tapi kronologi ni hanyalah rekaan semata-mata. Harap-harap betullah pakcik dan makcik yang bersesak tu semua pelakon extra je..
Komen tiga:
Walaupun asas tudung untuk menutup aurat, dibenarkan juga dalam agama untuk penghiasan yang tidak keterlaluan.. tapi apabila hiasan itu mendatangkan keburukan yang lain, haruslah muhasabah semula..
Tidak salah untuk bersistem dan berprotokol secara teratur di dalam urusan pembelian pakaian yang sunnah, yang akhirnya akan mendatangkan pahala. Mengejar kecantikan tetapi tidak mengendahkan moral dalam mengejar duniawi akan memadam segala yang indah mengenai kewanitaan..
Umum maklum.. pembeli dah ada..
Penyediaan perkhidmatan masih ditakuk lama atau disengajakan sebegitu..??
Nak menunjukkan suasana yang happening dan ada ramai peminat tegar..?
Sepatutnya satu sistem dibuat agar lebih sistematik dan tidak mengganggu urusan mereka yang tidak berkaitan.. mungkin boleh diusahakan dalam bentuk sistem nombor giliran, pendaftaran secara online, melalui emel atau sms bagi mendapatkan nombor giliran yang direbutkan itu..
Bak kata Wardina Safiyyah.. It's not the first time..
StatusHati: Hati.. aku tahu kau kuat..
Kawan saya sanggup beratur stiap kali tudung ada keluaran baru tudung nie...fuhhh...tgk biasa2 je pun..tp penangan org ramai pd tudung ni bkn main dasyat lg.. nsb baik saya tak terjebak suka..uhuhuh
ReplyDeletelea takde kolekis tudung ni.tak berminat lagi nak membeli buat masa ini
ReplyDeleteYg pasti negara kita ni selagi tak terjadi musibah yg tak disangka semua diambil remeh. Kelak bila ada yg terpenyek barulah ada akta/undang-undang baru dibuat. Biasalah tu...dah malas dah kakak..
ReplyDeletetakde juga koleksi tudung ni, sebab mahal harganya tu, lagipun suami kata tudungnya pendek. tapi kalau orang yang suka memang akan beli, adik ipar ada pakai, dia kata memang best, bila ada keluaran baru memang akan beli, tapi tidaklah sampai berebut macam tu, pergi beli bila ada masa je.
ReplyDeletepatutnya pihak pengurusan sediakan ruang dan sistem yang lebih baik supaya tak bercampur atau bersentuhan antara lelaki dan perempuan sampai macam tu sekali.
sebenarnya kebanyakkan yang berebut2 tu ialah mereka yang menjual tudung tu ai, depa nak dapatkan yg latest dan jual semula online dengan harga yang tinggi, tu yang sanggup tu.. :)
ReplyDeleteassalamualaikum.
ReplyDeletejalan-jalan sambil singgah...
http://jmbelog.blogspot.my/
assalamualaikum..nampak entry ni kat list following terus klik sini...tajuk nye menarik perhatian yaya.. hihi...
ReplyDeletesambil2 tu jom jenguk & join contest dari yaya ni..
Contest : 'Jemputan ke Majlis Pertunangan Yaya dan Anis'
http://www.yayacendana.com/2016/04/contest-jemputan-ke-majlis-pertunangan.html
tq ^_^
tudung bawah rm 50 gagah lg la nak beli...jenama ni memang sy tak mampu...nth..rasa macam xberbaloi ja nk spend beratus2 untuk tudung..hehe
ReplyDeletenak komen lebih2 tapi tak tahu hujung pangkal pun payah kan. salam singgah dari blog Mia.
ReplyDeletenak komen lebih2 tapi tak tahu hujung pangkal pun payah kan. salam singgah dari blog Mia.
ReplyDeletesalam singgah dari blog Mia.
ReplyDeleteanggaplah tudung tuh kalis api neraka huhuhu...
ReplyDeleteentah la kak, paling tak suke ngn gaya sinis pemiliknya suami isteri tuh
jawapan2 belagak dr admin2 kt fb nya... ya rabbi
serius saya mmg tak minat tudung ni..takde koleksi pun...rasanya biasa2 je pun design dia...paling tak tahan tingkek2 tu...alahaiiii...
ReplyDeleteBanyakan aiza komen dalam FB tu mengenai tudung ni..
ReplyDeleteTerpulanglah pada fikiran masing2..
Tapi akak tak minat pun tudung dia..
Yang minat sanggup tu, mungkin betul ada beli jual balik, moga lebih bersederhanalah..
ReplyDeleteTak minat lansung, drp bazirkan duit beratus2 nk beli tudung yg tak ikut syariat tu, baik den simpan duit tu dlm tabung haji.
ReplyDeletePernah baca komen dekat fb jugak, yang pakai je tahu kenapa diorang boleh menggila macam tu. Haish. Serius tak faham.
ReplyDeletehmmmm ntah la kan.
ReplyDeletetak tercapai dek otak kita, berebut beli tudung.
beratur panjang.
hmmmm sungguh la mcm tak real.
promosi semata-mata kah?
tak pernah terfikir nak beli tudung mahal..lama2 buruk juga..jemu
ReplyDelete