Followers Remaja Purba

Monday, May 21, 2018

Drama NUR lakonan Syafiq Kyle di slot Samarinda TV3



Shafiq Kyle kembali ke kaca tv dalam drama bersiri bertajuk NUR dan ini kali kedua aku melekat di kaca tv menonton lakonan beliau disamping Amyra Rosli. Dulu pernah sekali aku hadap lakonan beliau dalam drama Tak Ada Cinta Sepertimu di SINI.


drama nur tv3
Terjalin Perasaan Dalam Mencari Jawapan
Setiap hari Isnin - Khamis jam 10 malam di TV3
Di SINI..


Drama NUR ini memulakan siarannya di dalam slot Samarinda pada 14 Mei 2018 baru-baru ini. Drama terbitan Radius One Sdn. Bhd. dan diarahkan oleh Shahrulezad Mohameddin. Baru 4 episod ditayangkan setakat ini dan masih ada 15 episod lagi menanti daripada 19 episod kesemuanya membuatkan aku tak sabar nak menontonnya.


drama nur
Barisan Pelakon:
Syafiq Kyle, Amyra Rosli, Riena Diana, Datuk Jalaludin Hassan, Fatimah Abu Bakar, Nurkhiriah, Azhan Rani, Raja Atiq, Zaidi Omar, Laila Nasir, Elmy Moin, Kuna Muzani



Sinopsis NUR:
Adam, seorang ustaz muda yang terkenal kerana ilmu, rupa paras dan anak lelaki tunggal kepada penceramah selebriti, Datuk Ayah Haji Mohsen. Banyak tawaran pekerjaan Adam terima sekembalinya ke Malaysia.

Adam bakal ditunangkan dengan Qhadeeja, seorang doktor muda, juga anak kepada seorang usahawan terkenal yang cukup rapat dengan Datuk Ayah Haji Mohsen.

Ketika memberi kuliah Subuh di masjid, Adam sering mendapat soalan daripada pengirim misteri. Rupanya soalan itu datang daripada Nur, yang mempunyai minat untuk mendalami agama Islam, namun keadaan hidup menjadikan beliau sukar untuk mendapatkan lebih banyak ilmu tentang agama Islam kerana mendapat tentangan daripada ibu beliau sendiri.

  • Apakah Nur mempunyai sinar harapan untuk hidup lebih baik dari sebelumnya?
  • Apakah Adam berjaya dalam misi mengenali Nur dalam diam?
  • Apakah akan terjadi di antara Adam dan bakal tunang, Qhadeeja?

Banyak persoalan akan terhurai sepanjang 19 episod drama NUR ini.

Masih belum terlambat menontonnya  juga di SINI.


StatusHati: Lama dah sebenarnya aku tak bersama TV3 ni.. 🤗🤔


2 comments:

  1. dah tengok sekali kot..

    review ttg cerita ni tak up lagi..huhu

    salam jengah dari www.umifuzy.com

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...